Over regeltjes en vegunningen in Nederland!!!

Hallo lieve spacelezertjes en nieuwsgierigen,
 
Nou de actualiteit is weer leuk om er weer ff een logje aan te wijden.Ja het is mijn vrije avond en ik wil het met jullie hebben over de regeltjes en vergunningen in Nederland!!Om 18:00 uur keek ik even naar het 6 uur journaal en daarin het bericht dat de Nederlandse regering vele regeltjes en vergunningen af wil schaffen.Nou aan de ene kant word dat vast een hele verbetering maar aan de andere kant ook weer niet.Iedereen kan bijvoorbeeld straks zomaar een boom vellen die zijn of haar in de weg staat of het licht in huis wegneemt!!!Iedereen kan eigenlijk zomaar wat organiseren zonder er echt toestemming voor te vragen.Ja het wordt vast een chaos daar kun je op wachtten en dan draaien ze als nog alles later weer terug let maar op typisch Nederlands!!Ja voor kleine bouwaanvragen hoef je straks niet meer stad en land af te lopen je kunt het nu zelf regelen en bepalen maar of je naaste buren daar dan ook zo blij mee zijn?Ja zou toch maar even overleggen voordat er dan een burenruzie ontstaat.Goed nu zeggen ze zelf al een heleboel dingen hoef je straks niet meer aan te vragen,maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je zomaar alles kan doen.Nou hoe krom kun je zijn met deze nieuwe regelingen en bepalingen.Het slaat werkelijk nergens op.Het komt daar op neer dat wanneer jezelf denkt iets goeds te doen een kleine verbouwing bijvoorbeeld aan je huis ,dat wanneer het afgekeurd wordt je dus de heleboel weer kunt afbreken!Dus wat is vrijheid als je er officieel geen vergunning meer voor hoeft aan te vragen!!Ja lekker allemaal weer hoor!!Wat te denken van al die mensen die net weer hun sportvisakte hebben verlengd.Kost ook weer flink wat duiten en straks kun je dat stomme stukje papier zo bij je oude kranten mieteren want het is niks meer waard.Mensen mensen wat leven we toch in een rommelig en ongeorganiseerd land.De een weet voor de ander niet meer hoe het allemaal meer in elkaar steekt geloof ik.Nou ja Nederland is wat mij betreft wel de absolute koploper op het gebied van wetjes en regeltjes,maar niemand die er echt iets van snapt!!Ook qua belastingen staan we op de wereldranglijst wel ver bovenaan mag ik aannemen.Ja en als je dan weet dat wanneer deze oude wetgevingen vervallen je dan nog niet zomaar alles kan doen waarom schaf je ze dan af,het is per slot van rekening vragen om moeilijkheden onder de burgers en daar zit niemand op te wachtten.Ja lezers waar dit heen moet in ons kleine koude Kikkerlandje ik weet het zo langzamerhand niet meer.Laat ik zelf maar normaal doen dan doe ik al gek genoeg.Word er soms wel eens moe van als je over dit soort zaken nadenkt maar goed ik doe dat dan ook maar niet zo vaak om dat te voorkomen.Je moet tegenwoordig al zoveel en mogen is er al niet veel meer bij.Ja je moet goed op je tellen passen hier want voor je het weet heb je alweer een regeltje of wetje overtreden en word je zonder pardon op de bon geslingerd!!!Ping ping Kassa voor de overheid daar gaat het om maar zelf word je er niet beter van alleen armer en je zuur verdiende geld gaat de staatkas in en je ziet er nooit wat van terug.In het ergste geval word je nog geregistreerd ook en dan draag je een stempel voor je hele leven maar goed daar heb je het dan zelf meestal ook wel naar gemaakt.Maar dat mensen bij bepaalde wetjes en regeltjes wel eens goed door het lint gaan als de overheid totaal niet meewerkt dat kan ik heel goed begrijpen hoor.Je wordt er soms ook echt knetter van als je door de bomen het bos niet meer ziet.De een zegt oke is prima ga je gang je hebt toestemming en de ander geeft je de pen op de neus en zegt waar ben je mee bezig dit kan zoniet!!Ja Nederland ik begrijp het hele wetten en regeltjes systeem niet meer,doe niet zo moeilijk bedenk eens een systeem dat iedereen weet waar die aan toe is trek geen bepaalde groepen voor en stel iedereen eens gelijk.We zijn tenslotte allemaal mensen en moeten deze aarde met elkaar delen laten we er dan ook het beste van maken met elkaar.Dan wel met een wetten en regel stelsel dat begrijpelijk is voor iedereen en je in een oogopslag weet waar je aan toe bent (Mag iets nou wel of juist niet!!!).Ik hoop dat iemand van de regering dit eens leest misschien ziet die hierin iets om eens goed over na te denken en er eens serieus mee aan de gang te gaan daar in de 2e Kamer zal eens tijd worden.Nederland kan wel eens een goede duidelijkheid gebruiken en als iedereen eens echt weet waar die aan toe is dan wordt het hier weer eens een stuk leefbaarder dat is zeker.
 
Nou ik hoop dat er echt iets goeds van komt van die nieuwe ideeen maar eerst zien en dan geloven!!Nederland ole maar met regels en wetten is het lang nog niet oke!!
 
Nou ter afsluiting wens ik iedereen een superfantastische Koninginnedag,en vooral de mensen die al die activiteiten mogelijk maken veel succes met jullie georganiseerde feestelijkheden.Vooral voor de vrijwilligers want zonder hun zou er lang niet zoveel te doen zijn weet ik wel zeker.
 
Groetjes van jullie spaceschrijvertje Robin en tot de volgende keer maar weer!!Ajuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus
Dit bericht werd geplaatst in Nieuws en politiek. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie