Nederlands Kampioenschap Truckracing (schaal 1:24) seizoenverslag 2010

Hallo alle modeltruckracefans,

Hier het seizoensveslag en het klassement tot nu toe. Ook dit weekend wordt er nog een race verreden maar ook die uitslagen worden meteen mee verwerkt in dit verslag. In de 6 cilinder klasse tot 12 liter motorinhoud is het hele seizoen de spanning om te snijden. Bloedstollende en snelle close racing actie van de deelnemers daar. In de V8 en meer cilinderklasse gaat het er ook hard aan toe met spannende races. Eerst de klasse tot 12 liter maar eens verslaan.

Het hele seizoen is al overduidelijk dat Kees Zandbergen en Maarten van Vliet elkaar het vuur aan de schenen leggen, maar ook Teunis Holstege en Nimda Kraal doen goed mee. In de achterhoede vechten ook een 3 tal dames mee voor de punten in de ladies cup. Michelle Overbeek heeft de leiding in handen gevolgd door Miranda van Vliet en Angela Oosterloo. Het puntenverschil tussen de dames is heel klein dus het zal vandaag erop of eronder worden voor hun om uit te maken wie Nederlands Kampioen word bij de dames.

Dit weekend is dus het finaleweekend wat word verreden op het circuit in Hoogeveen.

Hieronder de einduitslagen van het Nederlands Kampioenschap truckracing in de 12 liter klasse. 

1. Kees Zandbergen 125 pnt, 2.Teunis Holstege 119 pnt, 3.Maarten van Vliet 117 pnt, 4.Nimda Kraal 108 pnt 5.Jan de Vries 100 pnt , 6.Bertus Koster 95 pnt, 7.Michelle Overbeek 86 pnt, 8. Cees Hoogvliet 72 pnt, 9.Angela Oosterloo 42 pnt, 10. Miranda van Vliet 38 pnt, 11. Wim Burger 37 pnt, 12. Klaas Groteboer 3 pnt.

Ladies Cup: 1. Michelle Overbeek 86 pnt, 2. Angela Oosterloo 42 pnt, 3. Miranda van Vliet 38 pnt.. Bij de ladies cup wordt geen aparte puntentelling gehanteerd daarom is het behaalde puntentotaal uit het overall klassement ook meteen de einduitslag voor dit kampioenschap.

In de V8 klasse en hoger is het hele seizoen al duidelijk dat Robin Oosterloo en Thomas Hegmann met elkaar stuivertje wisselen als het om de eerste plaats gaat. Erwin Kleyn Nagelvoort en Michel Bisolotti vochten ook vele duels uit in het voordeel van Erwin. Ad van Koeveringe en Gerrit Groteboer konden dit seizoen geen echte potten breken maar hun prestaties mogen er ook best zijn.

In de V8 klasse en hoger is de uitslag als volgt;

1. Robin Oosterloo 145 pnt, 2.Thomas Hegmann 140 pnt, 3.Erwin Kleyn Nagelvoort 125 pnt, 4.Michel Bisolotti 90 pnt, 5. Ad van Koeveringe 84 pnt, 6. Bas van Vliet 72 pnt, 7. Gerrit Groteboer 50 pnt.

De einduitslag is dus bekend en alle winnaars van harte proficiat! Het was werkelijk waar een fantastisch kampioenschap en we kijken alweer uit naar volgend jaar. Hieronder een aantal persoonlijke uitspraken van deelnemers.

Kees Zandbergen; Het was echt onvergetelijk en kreeg het niet cadeau, maar volgend jaar ben ik zeker weer van de partij om mijn titel te verdedigen!!

Angela Oosterloo; Best wel moeilijk met mijn DAF 105 XF om het tempo bij te houden, maar heb veel geleerd en ben heel blij met m’n tweede plaats in de ladiescup. Volgend jaar kom ik met een nieuwe racetruck aan de start dus dat belooft wat.

Robin Oosterloo; Door alles op alles te zetten heb ik het weer gefixt, maar weet dat het volgend jaar weer een zwaar seizoen wordt. Ik ben er dan ook zeker weer bij samen met mijn vrouw!

Nimda Kraal; Een goed begin is het halve werk, en ben dik tevreden met mijn 4e plaats, volgend seizoen ga ik voor de top 3.

Erwin Kleyn Nagelvoort; Ik kom net wat te kort ten opzichte van mijn rivalen, maar met mijn 3e plaats ben ik dik tevreden, volgend jaar zeker weer in de top 3 terug te vinden. Tijdens de winterstop gaan we de truck nog flink verbeteren.

Michelle Overbeek; Dit was voor mij ook het eerste N.K. truckrace net als voor de twee andere dames, en we hebben heel veel geleerd en lol gehad. Ik had nooit gedacht dat ik dit kampioenschap op mijn naam zou schrijven of uberhaupt mee zou doen. Nu ben ik er dolgelukkig mee en blij dat ik meegedaan heb en volgend jaar ga ik weer voor goud!!

Bas van Vliet; Ik kon mijn draai niet vinden dit seizoen maar volgend jaar wil ik voor de top 3 gaan!!

Wim Burger; Dit was echt een rampjaar voor mij en ben dan ook niet tevreden met het resultaat. Mijn oude M.A.N is lang niet snel genoeg meer en zet hem dus aan de kant. Volgend jaar kom ik zeker terug en heb dan mijn M.A.N Phoenix weer klaar! Dan wordt de strijd voor de eerste plaats al een heel stuk realistischer! 

Tot zover dit verslag. We houden iedereen op de hoogte ook tijdens de winterstop dus houd dit weblog goed in de gaten.

Hartelijke truckracegroetjes van Robin Oosterloo.  

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Nederlands Kampioenschap Truckracing (schaal 1:24) seizoenverslag 2010

  1. ik ben wim groteboer ik rij nu met de truck van teunes holstege
    al tien jaar gr wim 0621405677

Geef een reactie

