Aardewerk is Paardewerk!!!Oogstdag.

Beste aardbolbewerkers en andere tuinwroeters,
 
Ja Ja,vandaag was het oogstdag voor mij hier in mijn groente tuin.
De hele dag bezig geweest om de verse gewassen te oogsten en in te maken.
Wat dacht je van 1,5 kg Sperciebonen,of 5 kilo aardappels en dat uit eigen tuin!!!!
Toen ff de rabarber geplukt en schoongewassen,direct gekookt en morgen eet ik dat dus lekker op.
Aardewerk is paardewerk nou een oud gezegde maar het is zo waar als het maar kan.
Heb het weer aan de levende lijve mogen meemaken.
Ja onkruid wieden,harken,cultiveren,vegen en de GFT opruimen.
Ondanks dat het hier de hele dag bewolkt was en een beetje geregend heeft was het hier toch continu zo rond de 25 graden,dus best wel benauwd hoor.
Je krijgt er zoveel voldoening voor terug dan maakt die temperatuur je geen bal uit,alleen je t-shirt heeft dan niet zo’n lekker geurtje meer na die werkzaamheden (ondanks de deo nog wel).
Aardbolbewerker Robin heeft zich dus weer goed uitgeleefd op alle onkruid,graftakken,wild groeiend gras (van de buurman) gesteente en andere rommel die uit de omliggende omgeving hierheen gespoeld zijn met de enorme zware regenval.Je blijft mooi bezig zo het houd je van de straat (is het daar tenminste ook veilig hihihihi) en je hebt geen tijd om je geld dan uit te geven.
Nou was wel weer ff passen en meten maar alle tuinafval wel weer in mijn containertje weten te werpen zonder te moeten proppen!!
De tuin ligt er dus weer keurig bij en Donderdag de volgende schoof boontjes.
Nee geen Schijnheilige boontjes hoor,maar wel vrumde sniebonen (zo krom als….) na het snijden zie je daar niets meer van.Heel erg vreemd maar wel lekker.
Robin de tuinman kan dus terugkijken op een hele geslaagde dag,vol van oogst en voldoening.
Er is niks fijners dan een eigen groentetuin,de hele zomer vaak vers eten en het bespaart je handen vol geld.
Deze machtige tuindag is alleen bijzonder vermoeiend maar dat geeft niets want wat ik ervoor terug heb gekregen is me heel veel waard.Het kost je wel veel werk en tijd maar ach wat geeft het je bent lekker buiten en weet wat je eet,onbespoten en het is niet gejaagd alles heeft de tijd gehad en gekregen om te groeien.Dat maakt de smaak ook zo fijn helemaal top er is niks mooiers.
Vannacht dus weer slapen als een roos die sluit en morgen weer vroeg op en het bedje weer uit.
Morgen mag het van mij wel droog blijven,dan ga ik mijn schuur opruimen.
Tot zover dit tuintelegram van niet Rob de tuinman maar Robin de tuinman.(die zonder snor)
 
Tuin en terras wroetjes,planten en bomen blaadjes,volgend jaar weer aan de gang met nieuwe mest en zaadjes,tot die tijd de moije en de tjowe dag hoor AJU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Robin.
 
 
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op Aardewerk is Paardewerk!!!Oogstdag.

  1. rita zegt:

    wouw robin. lekker man groente uit eigen tuin.
    mijn ouders hadden dat vroeger ook, leuk werk om ze te helpen met bonen plukken en dan ook nog onder tussen zo op eten.
    wortels zo uit de grond halen en dan lekker op eten.
    maar ik las ook dat je rabrber had mmmmm….. zalig gewoon .
    jammer dat je niet echt een buur bent anders had ik wat uit je tuin willen plukken.
    maar heb je ook iets van een maggie plant dan ?
    kun je lekker soep van maken heerlijk.
    als ik daar aan terug denk.
    heerlijk gewoon.mijn moeder maakte daar de soep zo lekker mee af
    hee robin eet er lekker van zou ik zeggen en ik spreek je gauw weer.
    knuffs en groetjes de buuf
    rita (kaatje)

  2. Karin zegt:

    Ja lekker alles vers en biologisch geteeld..ik heb Tijs zijn tuin bekeken,leuk om erin te wroeten maar niet voor deze…eet het liever op..maar je bent goed bezig hoor!Doei! Kaat.

Geef een reactie

