Truckstarfestival 29 en 30 Juli 2006!!Deel 1

Hallo Truckstarfestivalgangers,
 
Nou vandaag Zondag 30 Juli was het voor mij weer de dag van het jaar he!!
Voor de 21e keer bezocht ik het Truckstarfestival op het TT circuit in Assen.
Deze keer ging ik voor het eerst alleen naar het festival!!
Mijn vader was verhinderd door ziekte en dat is minder mooi maar er komen nog meerdere jaren dus hopelijk is het dan weer beter met hem en kan hij gewoon weer mee!!
Nou vanmorgen om 8:17 uur vertrokken met de trein vanuit Hoogeveen naar Assen!!En de treinen reden allemaal keurig op tijd echt petje af voor de NS!!
Om 8:35 uur kwam ik aan in Assen waar ik mijn wandeltocht begon naar het circuit.Onderweg begon het heel licht te spatteren en ik dacht ojeee daar gaan we,de hele dag regen!!Maar mispoes het bleef bij de paar onschuldige druppen.
Om 9:20 uur kwam ik aan bij het circuit en ging gelijk naar het racedorp!!
Eerst ff aan het kloten geweest met de camera maar na 5 minuten was dat ook opgelost met de juiste instellingen.
Dus hopla direct aan het fotograveren gegaan zie mijn fotoalbum.Zo vroeg zijn er nog niet zoveel mensen en kun je dus ongestoord foto’s nemen!!
Het was mooi bewolkt weer en ik had me nog zo goed ingesmeerd om maar niet zo erg te verbranden,maar ja achteraf was het niet nodig dus!!
Beter voorkomen dan genezen zal ik maar zeggen.
Na de foto’s gemaakt te hebben in het racedorp nam ik rustig de tijd om lekker te struinen over de truckersmarkt.
Ik keek op mijn mobieltje en zag dat het tegen tienen liep dus ik mij begeven naar de hoofdtribune.
Nou daar ben ik ook niet meer af geweest zoveel spektakel was er te beleven.
De racetrucks waren veel op de baan dus werdt ik op mijn wenken bediend.
Het transporter laden en lossen gaf weer veel spektakel onder beide strijdende teams.Ook veel brokken en schade aan de toch al afgedankte sloopauto’s.Ook na het onderdeel kwam Alex van den Broek op zijn trialmotor ze nog even overrijden!!!Het publiek ging uit hun dak van dit onderdeel inclusief ikzelf wat een stelletje malloten!!
Ook de chauffeurspelen is altijd wat hoor.
Ze noemen het de auto Limbo!!Nou zul je zeggen wat is dat nou weer???
Als volgt:Je neemt een uitschuifbare trailer die zet je dwars over de baan.Onder deze trailer past normaal geen auto door!!!!!
Nu neem je twee teams van elk een andere chauffeursvereniging!!!
Je haalt van de sloop twee oeroude Opel Corsa’s op.
Je zet een streep op het asfalt met daarachter de teams en de auto!!
Beide teams geef je hamers,zagen en weet ik al niet wat als het maar sloopwerktuigen zijn.Je zet de teams in de wacht en op scherp en geeft het startsein.Je hebt nog nooit zowat gezien,men beukt de Corsa tot cabrio en wie het eerste zover denkt te zijn dat hij onder de trailer doorpast zonder die te raken die heeft gewonnen!Nou de vonken vlogen er werkelijk vanaf en een van de deelnemers had zich goed verwond ondanks de veiligheidsmaatregelen.Maar goed mocht de pret niet drukken en het was weer een te gek gaaf onderdeel.
De presentatie door Chiel van Praag was weer uiterst scherpzinnig en heel proffesioneel.
De trial demonstratie van Alex van den Broek Nederlands beste Trialcoureur was weer helemaal perfect.
Wat een motorbeheersing en uithoudingsvermogen.Ja hij behoord niet voor niets tot de beste 20 van de hele wereld.Heb werkelijk met verbazing gekeken en zeer enthousiast geapplaudiseerd!!
Ook de demonstratie van Mercedes Benz met het nieuwe EPS systeem was wereklijk een verbluffend staaltje techniek.
Men liet een Mercedes Benz A-klasse (personenwagen) voor een Mercedes Benz Actros (vrachtwagen) aanrijden die uitgerust is met EPS.
De personenwagen ging bij 100 km/uur in de ankers,de vrachtwagenchauffeur deed helemaal niets en de truck remde vol automatisch en stond in no-time stil zonder ook maar iets te raken,de truck reed 80 kilometer per uur met 40 ton lading echt waanzinnig systeem was de opmerking van iedereen op de hoofdtribune ja dat is echt een effectief systeem en het zal in de toekomst veel mensenleed en materiaalschade voorkomen.Mooie innovatie en techniek van Mercedes Benz.
De mooiste truck van het jaar verkiezing die houd je nog van me te goed komt nog in het fotoalbum te staan!!Tot zover eerst dit logje over het Truckstarfestival,morgen schrijf ik verder ben nu erg moe en ga heerlijk slapen,tot het vervolgende Truckstar Festival log Deel 2 groetjes van Robin.
Dit bericht werd geplaatst in Truckstarfestival!!. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

