Rondwandeling Lemelerberg!!!!!

Hallo andere wandelaars en verdere levensgenieters,
 
Het was dan vandaag geen echte warme dag maar toch bleef het droog en af en toe scheen toch de oude vertrouwde zon tussen de wolkenvelden door.
Samen met mijn ouders er een leuke 2e Pinksterdag ervan gemaakt.
Smorgens had ik ze uitgenodigd om bij mij te komen koffie drinken en daarna heerlijk voor ze te koken!!!
 
Het menu bestond uit zelfgemaakte kippensoep,daarna aardappelkoek met doperwtjes en komkommer en als vlees een heerlijke feestrollade met als toetje heelijke vruchten yoghurt in de smaak bosaardbei!!!Het was smikkelen en smullen en als je dan ook nog complimenten krijgt voor je geleverde werk en kwaliteit nou dan kan je dag al niet meer stuk.
 
Na de afwas en het opruimen ervan stapten we in de auto om af te reizen naar de Lemelerberg.Lemele ligt vlakbij Ommen.Bij het restaurant Lemelerberg hebben we de auto geparkeerd.Vanuit die startplaats vertrekken 3 wandelroutes een van 3,5 km een van 5 kilometer en een van 10 kilometer.We besloten om die te gaan lopen en een ding kan ik jullie vertellen het was er echt fantastich wat een mooi natuurgebied!!!!!!
 
In die 10 kilometer die je dan loopt kom je echt de meest prachtige natuur tegen.
Heide afgewisseld met naaldbos en dan weer loofbos dan weer jeneverbes struiken nou ja het was te mooi voor woorden.In het bos zelf op de Lemelerberg groeien ook ontzettend veel bosbes en braamstruiken en om over de prachtige varens zeker maar niet te zwijgen.
 
Op het hoogste punt werd ik zowat even ademloos van het beeldschone uitzicht.Het was er heerlijk uitwaaien en je kon de 840 ha die het gebied groot is totaal overzien.
Het was werkelijk zo mooi dat woorden te kort schieten.Heb daar samen met mijn ouders zo lopen genieten het was gewoon een perfecte dag.
 
Door het vele klimmen en dalen tijdens de wandeling hebben we tussendoor op de helft wel even een kwartietje gezeten want het is echt wel inspannend.
Dan is 10 kilometer wel 2x zo zwaar als door een normaal bos over de begane grond.
Over de 10 kilometer hebben we dan ook bijna 3 uur gedaan,maar ja waarom zal je je ook haast maken in je vrije tijd dat is totaal niet nodig en zeer overbodig.
 
Ja mensen onderweg merk je pas echt hoe stijl de klim naar boven is en hoe sneller de afdaling ook weer is.In een stuk van bijvoorbeeld een kilometer stijg je heel wat meters om hoog of je daalt ze ook zo weer als je van de berg afgaat.Adembenemend mooi stuk natuur zo groot zo vol van pracht en schoon dat je er niet voor naar het buitenland hoeft op vakantie om zoiets moois te kunnen ontdekken en aanschouwen.
 
We hebben alle drie werkelijk genoten van het hele mooie stuk natuur hier krap drie kwartier rijden vandaan.Ons Pinksterweekend is dan ook volledig benut om heerlijk uit te spannen en dingen te doen waar je anders geen tijd voor hebt of neemt.
Kortom Pinksteren 2006 het was echt fantastisch mooi heb er niet meer woorden voor.Mijn advies is als je een heel mooi stukje Nederland wilt zien ga dan absoluut kijken op de Lemelerberg en loop er een wandelroute je zult merken dat mijn ervaring die je hier net gelezen hebt zeker overeen komt met je eigen belevenis daar.
 
Dus mensen allemaal op naar de Lemelerberg en geniet van mooi Nederland op zijn best in het 840 ha mooie gebied in de provincie Overijssel!!!
Goed Goan allemoal weer tot schriefs en veul groet”n van een Pinksterweekend genieter namens Robin Oosterloo bedankt veur oe belangstelling!!!
Dit bericht werd geplaatst in Wandelen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Rondwandeling Lemelerberg!!!!!

  1. rita zegt:

    hee hoi.
    ja ik lees het alweer.
    je hebt weer opper best vermaakt.
    ik moest het pinkster weekend werken.
    vond het gezin even wat minder maar ik heb er ook wel plezier aan gehad hoor dat ik heb gewerkt.
    zaterdag en zondag moest ik om 2 uur beginnen tot half 11 en maandag was het van half 5 tot 10
    dus ik heb mijn buik nu ook heel even vol van het werk.
    hahahaha
    maar goed ik mag niet klagen hoor als ik aan het eind van de maand mijn loonstrookje weer zie
    oef en ja daar doe je het dan ook voor he. en het is de zorg, dus ja dan werk je ook onregelmatig.
    maar goed het is vandaag anders ook prachtig mooi weer dus dat wordt straks ook even genieten met de kids.
    de jongste ligt nu op bed, is het nu dus wachten op.
    hee ik spreek je en ik hou je space in de gaten.
    groetjesss een mede spacertje rita

  2. Karin zegt:

    Nou,dat je genoten hebt,behoeft geen vraag he,ik geloof je meteen,overijssel is mooi ja,drente ook zeer zeker,ligt niet zover van elkaar….we gaan beter weer tegemoet,dus,kop hoog he!!groetjes,Ka.

  3. Tijs zegt:

    Hee Robin!
     
    Fijn dat je het leuk hebt gehad!
    Ik heb weer heel graag je verhaal gelezen.
    Een hele fijne verdere week toegewenst!
    Groetjes,
     
    Tijs
     
     
     
    Tijs

Geef een reactie

