Stripmuseum en Magirustig!!!!!

Hallo allemaal,
 
Het was vandaag weer een prachtige dag en daarom besloot ik weer iets ontspannends te ondernemen.Vanmorgen vroeg om 9:15 uur vertrokken naar de stad Groningen.Om daar het Stripmuseum te gaan bezoeken en ik kan jullie vertellen dat dat zeer de moeite waard was.Heel veel materiaal van Marten Toonder was er te bezichtigen en ook hebben we een film gekeken uit 1994 waarin Marten Toonder zijn levensverhaal vertelde.Olivier B. Bommel en Tom Poes daar is zoveel van gemaakt ook aan merchandise artikelen dat je niet uitgekeken raakt echt helemaal super!!!Het stripmuseum stond bol van alle oerhollandse strips uit vervlogen tijden en van het heden.Van Jan Jans en de kinderen tot Robbedoes en van Franka tot Suske en Wiske.Verder ook FC Knudde,Donald Duck,Kick Wilstra,Eppo en Dirk-Jan van Mark Retera mijn favo strip!!!!Maar ook Paulus de Boskabouter en Pa Pinkelman en Tante Pollewop ontbraken natuurlijk niet.De Smurfen en Kuifje en wat te denken van Conan en Agent 327.Ja je moet ze allemaal maar kennen maar de opstelling en diapresentaties waren fantastisch en het was er bijzonder rustig waardoor ik alle tijd had om alles eens goed te bekijken en in me op te nemen.Nou ik ben zeer onder de indruk en het is er echt fantastisch.Voor alle stripliefhebbers zeker een aanrader om het is te gaan bezoeken!!!Kijk ff in mijn linklijst voor de website van het Stipmuseum
 
Rond 13:00 uur even brood gegeten op een parkeerplaats bij een tankstation langs de grote weg richting Assen.Want ja de inwendige mens heeft ook zo z’n versterking nodig dus dat dan ook maar even gedaan he!
 
Vanaf Assen ging de reis naar Veendam.Nu zul je denken Veendam??Ja want daar was een grote braderie en een Magirus Deutz Oldtimer treffen.
Nu ben ik al jaren vrachtwagengek en dan vooral van de ouwetjes waar het allemaal mee begonnen is.De zware V6 luchtgekoelde Dieselmotoren zijn echt imposant om te zien.Wat een knoepers van motoren zijn dat 9,5 liter inhoud en slechts 156 pk maar voor een truck uit 1964 is dat niet slecht.
De meeste Magirus Trucks hebben een brandweer verleden omdat Magirus Deutz altijd veel brandweer voertuigen heeft gebouwd!!!Een van de carresorie bedrijven stond hier per slot van rekening in Hoogeveen.
Die fabriek hete Motorkracht en bouwde de Magirus Deutz Brandweervoertuigen op.Ze bouwden de cabines op het chachis evenals de totale opbouw.Ja en zo voel je toch een beetje een verbintenis met dit roemruchte vrachtauto merk.Inmiddels hebben veel clubleden van de Magirustig club hun trucks omgebouwd tot camper maar ook zijn er veel voertuigen die nog in geheel originele staat verkeren.Van brandweer rood tot legergroen en van diep donker blauw tot roomgeel.Prachtige arbeid en als zo’n oude diesel je passeert en je hoort de chauffeur dubbel klutchen dan herleven de oude tijden weer.Als kind zijnde had de brandweer van Hoogeveen nog veel Magirus brandweer voertuigen in dienst.Als ik dan buitenspeelde en er was brand dan kwam zo’n brandweer auto met toeters en bellen langs en de zware motorbrom eroverheen ik vind dat nog steeds machtig he.Ja ik heb mijn hart daar wel even opgehaald.Wil jezelf dit alles ook nog aanschouwen dan kan dat morgen ook nog op de 2e Pinksterdag!!
 
Magirus Deutz club Holland geeft een tentoonstelling in het Borgerswoldpark in Veendam 4en5 Juni 2006(provincie Groningen)
Te bezichtigen van 10:00 uur tot 17:00 uur
www.magirustig.nl voor de verdere details
Entree is gratis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Het was dus weer een enerverend dagje en ik heb veel indrukken opgedaan en zo ook weer een forse portie schrijfinspiratie opgedaan!!!
Ik heb werkelijk genoten van bijde bezoeken en zo mijn tijd heerlijk besteed.Ontspannen moet een mens zeker regelmatig doen en dat is me vandaag weer fantastisch gelukt het was weer een onvergetelijke dag!!
Bedankt weer voor je belangstelling en het lezen,wil je meer weten over mijn ervaringen van vandaag vraag me dan gewoon door je reactie achter te laten en je url adres of schrijf even in mijn gastenboek en ik zal je proberen de vraag te beantwoorden.
 
Groetjes van Truckfanaat Robin Oosterloo!!
Dit bericht werd geplaatst in Reizen. Bookmark de permalink .

Een reactie op Stripmuseum en Magirustig!!!!!

  1. Karin zegt:

    Ha Robin,fijn dat je een mooie dag hebt gehad,lekker ontspannend bezig zijn das wel de bedoeleing van deze dagen,en het weer zat mee,wat wil een mens nog meer…morgen ook een fijne dag gewenst ,namens mij!!

Geef een reactie

