Dierenpark Wissel en Hoge Veluwe!!!

Hallo medezomer genieters en andere geinterreseerden,
 
Nou vandaag Zondag 7 Mei 2006 heb ik me weer fantastisch vermaakt.Vanmorgen om 9:00 uur vertrokken uit Hoogeveen richting Epe om daar dierenpark Wissel te gaan bekijken.Het is een mooie zonovergoten dag en ondanks dat er veel wind staat is het buiten toch niet koud.Prima weertje dus om erop uit te gaan.Om kwart over tien vanmorgen kwam ik aan in Epe bij dierenpark Wissel.Het park is niet zo groot van opzet maar er zijn daar dieren gehuisvest die je in andere dierentuinen weer niet tegenkomt.En daarom was het zeer interresant om te zien wat er daar allemaal leeft!!Ja vooral de Kookaburra’s blijven fascinerende vogels en ze hebben zo’n lekker eigenwijze uitdrukking. Ook de verschillende kleine apensoorten waren zeer bijzonder omdat ze allen zulke prachtige kleuren hadden.De Kleinklauwotters waren wel weer heel koddig in de weer.Wat bleek iemand had zijn zonnebril in het water laten vallen en was al in geen velden of wegen meer te bekennen.Dus de Otters ermee aan het spelen gelukkig heeft de verzorger tijdens dat wij erbij stonden even de zonnebril weg genomen om erger te voorkomen.Ja prairiehondjes en Stokstaartjes hebben ze er ook en die blijven altijd leuk omdat ze zo druk zijn en speels.De 2 Meerkatten waren zeer zeker opmerkelijk.De ene was geheel zwart en de ander lichtbruin van kleur.Misschien moet deze nog wat langer in de zon gaan liggen (haaahhaaaaa).Ook de wasberen en de kleine pandabeer blijven zeer fascinerende dieren om te bekijken en omdat ze zo actief zijn blijft het interresant om te blijven kijken.Verder waren er vele vogelsoorten zoals de Zwarte Ooievaar,Pelikaan,Kraanvogels en witte en zwarte zwanen.Ja voor een klein dierenpark heel wat dieren dus en er is genoeg te zien voor iedereen.Ja en de geiten op de kinderboerderij stalen de show voor alle kleine aanwezigen,vooral het jonge spul want dat maakte hele aparte bokkesprongen!! En wat te denken van het kleine Nijlpaard die lag heerlijk in zijn modderpoel ik denk voor zijn schoonheids ideaal!!!Na het bezoek aan de dierentuin in Epe richting Veluwe gegaan.Bij Hoenderloo de startplaats van een boswandeling en de route opgezocht waar je naar het informatiecentrum kunt. Na een prachtige wandeling van iets meer dan 4 kilometer kwamen we aan bij het informatie centrum.Daar wou ik nog ooit eens heen omdat je daar kunt zien hoe een denneboom zijn wortels groeien.Normaal zie je dat niet want zit onder de grond natuurlijk.Was heel mooi om te zien en wat een vertakking van wortels heel veel.Mooi in beeld gebracht verder kon je er zien hoe stenen hier terrecht gekomen zijn doormiddel van de ijstijd.Ook was er veel informatie over de dieren uit het natuurgebied zoals de Das,Vos,Edelhert,Konijn en niet te vergeten het Everzwijn.Tijdens de wandeling hoorde ik vele verschillende vogels het hoogste lied zingen het was een waar concert.Een specht zorgde voor trom geroffel op de achtergrond!! Ja en als je daar dan zo loopt denk je hoe bestaat het wat een rust op zo een mooie plek!!Elke dag normaal in het lawaai van je werk,verkeer en andere medemensen en daar heerst rust en stilte waarvan ik zo innig geniet!!Ja ik loop graag in een bos geen lawaai maar alleen natuur geluid zoals het hoord.Het enige wat me wel opviel is dat er in het natuurpark geen banken onderweg waren waar je is kan gaan zitten om van een bepaald stukje natuur langer te kunnen genieten!!Das wel jammer.De paden zijn er heel erg breed en zeer goed begaanbaar en ik heb er heerlijk relaxed gewandeld.In totaal wel weer zo’n ruime 10 kilometer en het geeft me een goed gevoel.Lekker bewegen is gezond op je eigen tempo en relaxen in een hele mooie omgeving.
Zonnetje schijnt op je bolletje wat wil je nog meer!!!Ja mensen het was weer een Zondag die zijn naam letterlijk en figuurlijk eer aan deed.Nu ben ik weer heerlijk relaxed en uitgerust en morgen weer vroeg op om weer aan het werk te gaan!!!Mijn weekend is dus weer meer dan volmaakt en zo direct kijk ik nog naar Peking Express op Net 5 en daarna maar weer eens naar bed.
 
Iedereen weer bedankt voor jullie belangstelling en het lezen van dit log graag tot de volgende en hartelijke groetjes van Robin!!!!!!
Dit bericht werd geplaatst in Reizen. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dierenpark Wissel en Hoge Veluwe!!!

  1. Tijs zegt:

    Ik zie het al helemaal voor me Robin, die apen met de zonnebril!
    Leuk verteld (ik bedoel natuurlijk geschreven) , en fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad!
    Groetjes,
     
    Tijs

Geef een reactie

