Dodenherdenking Waalsdorpervlakte!!!

Hallo mede herdenkenden en andere respecterende medeburgers,
 
Zonet op t.v. gekeken naar de dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte.Ik heb ook weer uit respect voor al die oorlog slachtoffers 2 minuten stilte in acht genomen.Terwijl ik dat uit respect doe scheurt er een auto met een noodvaard hier door de straat!!Ongeloofelijk en erg respectloos.Maar ja je kunt allemaal wel denken van het is zo lang terug moet je nou steeds weer die oude koeien uit de sloot vissen?Ik vind van wel,want wat er toen gebeurd is mag nooit weer gebeuren,en als je dus niet herdenkt zullen de jongere generaties er ook geen benul meer van hebben wat  er zich toen ooit afgespeeld heeft.
 
Ik zelf hoop nooit een oorlog mee te moeten maken,het is zo verschrikkelijk je vergeet het nooit meer!!In 1994 ben ik in Bergen-Belsen Duitsland geweest daar liggen dus enorme massagraven.Er heerst een hele aparte doodse stilte en je voelt je er niet op je gemak!!Vogels zijn er wel maar je hoort ze weinig fluiten.Bepaalde massagraven herbergen soms meer dan 30.000 oorlog slachtoffers!!!Afschuwelijk gewoon,sindsdien en dus mede door mijn dienst tijd en het bezoek aan Bergen-Belsen heb ik er erg veel respect voor gekregen,en sta ik elke dodenherdenking weer even stil bij alle afgrijselijkheid van toen.
 
De foto reportage die ik toen aanschouwde in Bergen -Belsen greep me erg aan.Bizarre foto’s van een enorme bulldozer die de slachtofers zo de enorme graven inschoven,ja dat maakt wel een diepe indruk op je eigen persoonlijkheid!!!!!
Verschrikkelijke taferelen zijn dat geweest en wat hebben die onschuldige mensen toch een hel moeten doorstaan.Zwaar ondervoed mishandeld en gebruikt voor alleen die stomme oorlog die ook nog eens niks opgeleverd heeft voor de stichters ervan en daar mogen we dan allen wel zeer blij om zijn!!Wie weet wat we anders dan nu voor wereld hadden gehad,ik moet er niet aan denken!!
 
Ja de dodenherdenkeing is er niet voor niets en als we het niet meer zouden doen dan wordt het op den lange duur helemaal vergeten.En laten we hopen dat zo’n oorlog en drama zich nooit weer zal voltrekken,dat moeten we met zijn allen altijd zien te voorkomen!!Ja en respectloze mensen blijven er altijd maar ook zij zullen daar hun redenen voor hebben!!Oorlog niemand word er beter van en er vallen altijd zoveel onschuldige slachtoffers bij maar daar wordt niet na gekeken.Alles gaat kapot wat je opgebouwd hebt je verliest vele van je dierbaren en al je bezittingen en daar zit niemand op te wachtten neem dat van me aan.
 
Ja die 2 minuten stilte laat je even nadenken waarom vrijheid voor iedereen zo belangrijk is.laten we met zijn allen de vrede bewaren en elkaar beschermen voor  oorlogen geweld en terrorisme!!Ja alles wat we nu hebben daar moeten we trots op zijn waarderen en respecteren anders komt het niet goed met ons mensen.
 
Vrijheid-Blijheid daar sta ik voor in maar ik kan het niet alleen iedereen moet meewerken natuurlijk om er hier een leefbare wereld van te maken.Helaas zijn er toch ook nog teveel mensen die er anders over denken tot mijn grote spijt.
Een betere wereld begint bij jezelf en doe er dan ook iets aan om er het beste van te maken.Steek je medemens de helpende hand toe die het ook echt nodig hebben en denk eens niet alleen aan jezelf!!!!!!Respect hebben voor je medemens dat is toch zeker niet teveel gevraagd mag ik toch aannemen.Mensen heb elkaar lief en zorg ervoor dat we elkaar helpen waardan ook mee om het goed te houden voor ons allemaal.
 
Zo deze boodschap wou ik even met jullie delen,heb morgen allemaal een mooie en begrip en respectvolle bevrijdingsdag en maak er iets vrijheidsfantastisch van!!Veel geluk allemaal groetjes van een gevoelsmens namens Robin.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

